Dlouholetý blízký kamarád a milovník motocyklů všech značek, frontman kapely Tři sestry, Lou Fanánek Hagen, vlastním jménem Ing. František Moravec, již delší dobu pošilhával po motocyklu Triumph Scrambler 1200. V nedávné době si přišel tento stroj ve specifikaci XE vyzkoušet osobně. O své pocity z jízdy se s fanoušky značky Triumph rozhodl podělit v následujícím článku:

„Triumph Scrambler 1200 je motorka, opravdu motorka, jak jsme je kreslili na základní škole. Stroj je postaven v oblíbeném stylu konce věků, je to RETRO. Samozřejmě pod klasickým kabátkem se skrývá technologie přiměřená roku návrhu a výroby, tedy elektronika přítomna je. Volit lze mezi několika jízdními režimy, což vzhledem k možnosti ovlivnit i zásah jízdních asistentů znamená mnoho možných kombinací. Pro hračičky zajímavé, pro běžný život je toho až moc, mě by stačil Road se zásahy neomezenými, Rain s mírně osekanými a Offroad, který by pouze mírně „ ábéesoval“ na předním kole. Budík je kulatý, v duchy stylu motocyklu, ale pro mne je příliš malý vzhledem k množství možných zobrazovaných informací. Myslím, že tam není teploměr okolního vzduchu, což je škoda. Nic moc to nestojí a informace je to hodnotná. Budík je nad předním kolem, je to nejvzdálenější část horní zástavby stroje, větrný štít, tedy „ plégo“ zde není. Kazilo by čistotu tvarů, ovšem jeho absence limituje Scrambler 1200 k rychlosti cca 130 km/h. Léta strávená v tělocvičně mi umožnila se na stroji udržet i v této rychlosti, ale pohoda to není. Navíc od stovky přestává být slyšet zvuk motoru což je škoda, protože ten je právě úplně nádherný. Motorka má ráda zatáčky, hladce projíždí polními cestami a rozbitými okreskami, v osídlených oblastech budí pozornost. Její životní prostředí by mělo být město a jeho širší okolí, o víkendu kochací jízdy, ve vhodném ( stylovém) oblečení. Džíny, koženice a nějaká otevřená helma, nejlépe by slušel „ kokosák“.
V době, kdy se takové motorky běžně stavěly, měli jezdci kožené kombinézy, a tudíž jim asi příliš nevadil vývod výfuků po pravé straně v těsné blízkosti nohy. Při zastavení na červenou, pokud bere jezdec ohled na spojku, stojí na pravé noze s levačkou připravenou zařadit z neutrálu při změně barvy na zelenou. Motorka je mírně nakloněna na pravou stranu a noha se dostává v oblasti vnitřního stehna do přímého styku s výfukovým potrubím. Ačkoliv jsem měl gore-texové kalhoty, pálilo to dost!
A ještě mě trápil klíček, který je jakoby bezklíč, ale je třeba ho aktivovat pokaždé, když se jezdec vzdálí od motorky. To není úplně šikovné, ztrácí se přínos bezklíčové technologie. Stejně jako v minulosti musím hledat klíč, pouze ho nevkládám do spínačky, ale zmáčknu tlačítko. Dioda zezelená a stroj ožije…Mám rád klíče a spínačky, mám rád otočení klíčku, od patnácti let takto uvádím do chodu všechny stroje, které mi přinášejí – většinou – radost. A pokud jsem o tento pocit ochuzen, měl by být náplastí větší pohodlnost obsluhy, kterou skýtá nové řešení. Tady to tak není, retro je fuč a přínos nulový.
Celkový dojem z motorky je pozitivní, s pneumatikami obutými z továrny nelze čekat v bahně žádné zázraky, ale na suchých polních a lesních cestách i pěšinách jede suverénně vytyčeným směrem.“
 
Výhody:
+ vzhled
+ zpracování
+ poloha jezdce
+ podvozek

Nevýhody:
- absence větrného štítku
- bezklíčové ovládání
- malý budík ve velké vzdálenosti od jezdce
 
Pro všechny již stávající a budoucí zákazníky těchto výjimečných strojů si dovolujeme rozkrýt několik nejasností: 
 
Zapůjčený motocykl sice nebyl vybaven štítkem kryjícím před náporem vzduchu, avšak dá se objednat v rámci volitelného příslušenství. Maloobchodní cena je 2 312 Kč, vzhledu motocyklu nikterak neublíží a v rychlostech nad 100 km/h prokáže i cenné služby.
Bezklíčkový přístup by v případě nutnosti opakované aktivace a deaktivace klíčku mnoho smyslu skutečně nedával. A jsou si toho vědomi i vývojáři společnosti Triumph. Douhodobým vzdálením od motocyklu je tak míněna například zimní sezona, kdy se deaktivací klíče šetří jeho baterie. Jedná se tak o unikátní vlastnost, kterou nenabízejí ani prémiové automobilky. Nikoliv o způsob, jak obtěžovat uživatele. S klíčkem lze tedy zacházet zcela běžným způsobem, jak jsme všichni zvyklí.
Ve snaze napěchovat budík informacemi jsou zvoleny skutečně relativně drobné znaky, avšak sdružený přístroj nabízí několik režimů, kdy lze počet zobrazovaných údajů zredukovat a znaky mírně zvětšit. Absence ukazatele venkovní teploty pak skutečně může být pro některé uživatele nepříjemná.