Slovakiaring – středoevropský titul
Silniční motocyklový závodník Igor Kaláb vyhrál v sobotu 24. září 2016 na Slovakiaringu u Bratislavy předposlední díl letošního šampionátu FIM Europe Alpe Adria i mistrovství ČR v kategorii Supersport. Tento výsledek zajistil jezdci MBNS ÚAMK Triumph po roční přestávce titul v této třídě. S předstihem vybojovanou středoevropskou jistotu se chtěl Igor následný den pokusit rozšířit o celkové prvenství také v domácím šampionátu. Obhajoba loňského vítězství v MČR mu však zůstala zapovězena. Poslední závodní den roku 2016 z první pozice havaroval, a tak zůstal v MČR stříbrný.
A jak prožíval tři závodní dny samotný jezdec?
Volné tréninky a kvalifikace:
"Začátek byl s problémy. Hned v prvním volném tréninku po výjezdu na dráhu motorka netočila víc
jak 6000 otáček. Tušil jsem, že to bude čidlo kliky, motorka zlobila už doma. Vyměnili jsme ho a já
stihl poslední volný trénink pozdě odpoledne.“
„Pro sobotní kvalifikaci jsme se rozhodli pro měkčí pneumatiky. Motorka jela již perfektně a já zajel
super čas, můj osobní rekord na Slovakiaringu, 2:08,6. Ale celkově jsem měl rychlé tempo, kdy jsem
jel stabilně devět nízkých. Druhý jezdec na startu byl pomalejší skoro o sekundu! "
Sobota - 1. závod
Začátek prvního závodu se podařil: „Dobrý start, od první zatáčky jsem byl ve vedení, ale na konci
prvního kola byl závod pro pád přerušen. Startovalo se podruhé a závod zkrátili pouze na 6 kol. V
první zatáčce jsem byl na 2. místě, hned pak jsem šel do vedení, a v cíli měl náskok 3,8 sekundy. Za
vítězství 25 bodů, pole position 3 body a nejrychlejší kolo v závodě 1 bod. Takže po prvním závodě
náskok na druhého jezdce vzrostl na 29 bodů a věděl jsem, že už nemůžu být v neděli předstižen."
Neděle- 2. závod
"Do závodu jsem měl bohužel trochu jinou přední gumu, než používám celou sezonu, tu "moji" již
neměli. Měl jsem ji už v prvním závodě a měl jsem trochu problémy s nájezdy do zatáček. Guma byla
taková nečitelná. Kvůli tomu jsme trochu měnili nastavení podvozku ve warm-upu. Start ok, byl jsem
ve vedení od první zatáčky, jenže přední guma se od druhého kola nechovala úplně jistě, přesto jsem
měl náskok 3 sekundy. Snad ve čtvrtém nebo pátém kole to přišlo. Poslední zatáčka, žlutá vlajka,
bohužel v nájezdu jsem trochu delší, ani nevím moc proč, možná pomohla i ta přední guma…Jsem
trochu mimo stopu a najíždím na nějaký flek, po kterém jdu k zemi. Totální souhra okolností. Kdyby
tam ten flek nebyl, tak bych nespadl. Jednu motorku ještě ani neodklidili, pak přiletím já, ale než
odejdu po svých, přiletí další motorka a následuje totéž, pád. Během dvou minut tam přistály tři
motorky, říkám traťákům, je tam flek a oni, že ne. A na další závod byla již skvrna údajně zasypaná".
„Titul už nám ale nikdo nemohl vzít. Sezóna to byla dobrá, i když zase plná menších, někdy i
větších technických problémů, které se nám, ale vždy podařilo vyřešit, za co děkuji panu Havlíkovi.
Podařilo se nám udělat i velký pokrok v nastavení podvozku, za co děkuji panu Halbichovi a jeho
hlavnímu technikovi Pavlovi. A děkuji všem našim sponzorům a partnerům, bez kterých by to již
vůbec nešlo!“